Министар трговине, туризма и услуга Бојан Димитријевић:

Позитивна оцена Студије о изводљивости за Министарство трговине, туризма и услуга представља потврду досадашњих активности у области предлагања нових закона чије су одредбе усаглашене са комунитарним правом, а пре свега закона о ценама, закона о трговини, закона о заштити конкуренције и закона о заштити потрошача, као и на реализацији ратификованих споразума о слободној трговини и других видова регионалне сарадње (Дунавска комисија, Организација за економску сарадњу у региону Црног мора BSEC...).

Либерализације цена и трговине, заштита конкуренције и заштита потрошача у Србији су од примарног значаја за успостављање савременог пословног окружења, али исто тако и неопходан услов за испуњење обавеза које настају потписивањем Споразума о стабилизацији и придруживању, који је наш следећи циљ на путу ка чланству у Европској унији.

У Студији о изводљивости Европске комисије, по посебним поглављима, констатује се да је Република Србија постигла одређене позитивне резултате у економској области и да располаже административним капацитетима за даље реформе. Ипак, нису искоришћене све могућности за привредну сарадњу наше земље са ЕУ, као што су на пример Аутономне трговинске мере (Одлука Савета, (ЕC) Nо. 2007/2000 од 18. септембра 2000.), које би допринеле економском развоју и решавању проблема платног дефицита и незапослености.

Активности Министарства трговине, туризма и услуга у наредном периоду биће усредсређене на имплементацију нових закона, доношење неопходних подзаконских аката и стварање услова за рад Комисије за заштиту конкуренције и мреже организација потрошача у Републици Србији, уз финансијску и стручну подршку Европске агенције за реконструкцију. Унапређење инспекцијског надзора у Републици Србији у области трговине и туризма је пројекат чија је реализација планирана за ову годину, а борба против пиратерије и сиве економије представља приоритет у активностима тржишне инспекције, што непосредно доприноси укупним настојањима Владе за ширење пореске основице.

Послови и задаци Министарства трговине, туризма и услуга у 2005. години који налазе утемељење и у садржају Студије о изводљивости су у функцији подстицања економске ефикасности, повећања конкурентности српске привреде, обезбеђивања равноправности учесника на тржишту, спречавања монополистичког и картелског понашања привредних субјеката, остваривања економског благостања друштва у целини, а нарочито потрошача, као и подстицања конкурентности на тржишту робе и услуга, у складу са савременим принципима тржишне економије.