Бојан Димитријевић
Димитријевић је, представљајући Предлог закона о јавном оглашавању у Скупштини Србије, нагласио да је неопходно што скорије усвајање тог закона јер ће само на тај начин у потпуности бити регулисана ситуација у области јавног оглашавања.
Према његовим речима, предложено законско решење треба да заштити потрошаче и гледаоце од терора јавног оглашавања, а истовремено да омогући да и оглашивачи живе од тог посла.
Ово је модеран закон којим ће се смањити сива економија у области јавног оглашавања и добити уређен простор какав постоји у већини земаља Европске уније, оценио је Димитријевић.
Он је подсетио на то да се на овом закону ради већ две године у сарадњи са Министарством здравља, које је било и главни иницијатор одредби које су изазвале највише негодовања и то углавном од произвођача дувана и алкохола јер ће рекламирање тих производа новим законом бити забрањено.
Димитријевић је изразио очекивање да ће се предлог овог закона највероватније у мају наћи у скупштинској процедури, уз напомену да је 90 одсто одредби закона рађено по стандардима и уз директиве Европске уније.
Министар је додао да се законом о јавном оглашавању одређују услови и начин оглашавања, права и обавезе оглашивача, права и обавезе произвођача и преносилаца огласних порука, као и права прималаца огласних порука.
Законом ће бити забрањено неистинито оглашавање, упоређујуће оглашавање на штету другог, оглашавање са позивом на бојкот, оглашавање са недозвољеним симболима и порнографским садржајем, као и приказивање употребе силе, нагласио је Димитријевић.
Он је додао да производи и услуге по новом закону неће смети да буду неистинито означени, или означени на начин који ствара забуну у погледу произвођача, даваоца услуге, цене, начина продаје, испоруке, порекла, количине, гаранције, као и сервисних могућности.
Димитријевић је нагласио да је овим законом посебно уређена област оглашавања распродаја, обећање поклона употребом речи "бесплатно", "плати један узми два", "два за један", "куповина уз бесплатну пробу", као и упоређивање цена из огласне поруке са ранијом ценом.
Закон ће регулисати и начин оглашавања, посебно онај део који се односи на телевизијско оглашавање, тако да ће на комерцијалним телевизијским станицама време за оглашавање бити 20 одсто од укупно дневно емитованог програма, а у програмима јавног радиодифузног система само 10 одсто, рекао је министар.