Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић најавио је данас наставак реформе образовања у основним и средњим школама у току ове школске године.
Било да имате питање, коментар, сугестију или било какав проблем који је у оквиру надлежности Владе, пошаљите нам своју поруку и потрудићемо се да вам одговоримо у најкраћем року. Уколико ваш проблем излази из оквира наших овлашћења, проследићемо поруку надлежној институцији.
Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић најавио је данас наставак реформе образовања у основним и средњим школама у току ове школске године.
Шарчевић је, гостујући на Телевизији Пинк, објаснио да други и шести разред крећу од јесени у други циклус реформи, који ће се затворити са четвртим и осмим разредом, док ће истовремено у гимназијама то бити друга година.
Он је навео да ће код гимназија бити новина да ће у три града бити формирана одељења за надарене ученике за хемију и биологију, уз напомену да ће реформа те средње школе бити завршена годину дана касније, кроз одељења за надарене за историју и географију.
Према његовој оцени, дуално образовање је постало веома тражено, тако да је у првом уписном року попуњено 7.400 места.
Министар је напоменуо да ће током августа бити монтирана дигитална опрема за још 8.000 учионица, које ће са постојећих 2.000 чинити укупно 10.000 дигиталних учионица у Србији, нагласивши да ће компјутерска опрема бити редовно обнављана.
Он је навео да ће ове године дигиталне учионице бити у првим разредима свих школа у Србији, док је у току и набавка за повезивање на брзи интернет.
Реформе науке и образовања у Србији оцењене су од стране Европске уније четворком, а пет добијају само оне земље коју су чланице Уније, објаснио је Шарчевић и додао да се у Србији ради стратегија образовања до 2030. године.
Усклађивање образовног система и тржишта, како је предочио, мора да се ради у сарадњи с тржиштем рада, Привредном комором Србије, Министарством привреде и Министарством за рад, запошљавање, борачка и социјална питања.
Он је указао на то да ресорно министарство већ две године ради на моделу да се створи регионална мрежа која покрива регионалне школе и коморе, како би се у потпуности пратили процеси и то шта се дешава на неком од тржишта.
У складу са тим, већ се дизајнирају образовни модели према потребама компанија које долазе у одређени регион, подвукао је министар и нагласио да су за задржавање младих и образованих у земљи важни развојни центри страних компанија.