У својој одлуци Одбор извршних директора је такође одобрио захтев за изузеће критеријума извршења чије је испуњење било предвиђено за 31. децембар 2003. године, који се односи на износ нето банкарских кредита држави, као и промену динамике исплата. Трогодишњи финансијски аранжман одобрен је 14. маја 2002. године у укупном износу од 650 милиона СПВ (око 953 милиона УСД) као подршка економском програму Србије и Црне Горе у периоду од 2002-2003. Србија и Црна Гора је до сада од ММФ-а повукла 300 милиона СПВ (око 440 милиона УСД), у оквиру трогодишњег финансијског аранжмана, наводи се у саопштењу.
После дискусије на Одбору извршних директора, Ен Кругер, први заменик директора и вршилац дужности председавајућег, рекла је:
"Србија и Црна Гора је остварила добар напредак у смањењу инфлације, привлачењу директних страних инвестиција и јачању девизних резерви, а макроекономска политика је спровођена углавом у планираним оквирима. Да би се убрзао раст и поправила спољна позиција, која је и даље осетљива на шокове и неповољне утицаје, макроекономска политика треба да буде усмерена на ограничавање потражње, а структурне реформе убрзане како би привреда могла да одговори бољом понудом.У датим околностима, макроекономска политика и план структурних реформи државних органа, садржани у економском програму за 2004. годину, на одговарајући начин се усредсређују на смањење дефицита рачуна текућих трансакција, јачање изгледа за раст и исправљање постојећих фискалних и платнобилансних трансакција. Власти намеравају да добију ширу подршку како би убрзали структурне реформе.
Власти ће у 2004. години пооштрити фискалну политику и преусмерити потрошњу са текућих на инвестиционе намене. Међутим, пооштравање фискалне политике у Србији ослања се у целини на повећање прихода, остављајући расходе на вискоком нивоу у односу на БДП. Да би се фискални рачуни учинили одрживим биће потребно да се расходи рационализују, а нарочито да се смање субвенције и зарџи под контролом раст плата и социјаних трансфера.
Монетарне власти намеравају да задрже строге услове кредитирања у циљу остваривања планиране инфлације и очувања девизних резерви државе. Кључни фактор у побољшању спољне конкурентности, уз обуздавање инфлаторних притисака, је ограничење раста плата. Уз даљи високи, мада нешто спорији, раст кредита, пословање банака треба да буде веома пажљиво контролисано, уз строго спровођење пруденцијалних прописа како би се обезбедило да одобравање нових кредита буде на здравим основама.
Динамика структурних реформи треба да се појача. У банкарском сектору приватизација национализованих банака је од суштинске важности за изградњу једног здравог система. Приватизација и преструктуирање државних предузећа која лоше послују је такође приоритет. Поред тога, брз напредак потребно је остварити и у вези са дуго одлаганим променама законодавства, како би се осигурала успешна примена пореза на додату вредност (ПДВ) у 2005. години, поставили основи за ефикасан процес стечаја, олакшало преструктуирање монопола у области енергетике и успоставио одговарајући регулаторни оквир за тај сектор. Ове кључне структурне реформе, као и додатне мере за унапређење управљања и јачање јавних институција, требало би да помогну да се поспеши развој приватног сектора.
Важно је да државни органи наставе да у доброј вери преговарају са Лондонским клубом и другим повериоцима о преструктуирању дуга под условима сличним онима који су добијени од Париског клуба. Успех ће у највећој мери зависити од кредибилитета власти у одлучном спровођењу оквира економске политике", рекла је Кругер.