Димитријевић је, представљајући домаћим и иностраним новинарима Стратегију развоја туризма у Србији, истакао да се очекује да ће до краја године кренути и прва жичара на Старој планини.
Он је оценио да би у наредне три године у овај центар требало уложити још 150 до 200 милиона евра, тако да би за пет година Стара планина постала бољи скијашки центар од Копаоника.
Министар је нагласио да је међународна фирма "Допле мајер" већ снимила ски стазе на Старој планини, а у току је израда мастер плана за развој пројекта у који ће бити укључене општине Књажевац, Пирот, Димитровград и Зајечар јер претходно мора да се реши проблем путева, водоснабдевања и струје.
Димитријевић је, такође, најавио да ће 25 инвестиционих пројеката ускоро бити прослеђено Клубу привредника и додао да би, уз низ подстицајних мера, требало привући што више инвеститора.
Према његовим речима, Србија сада има два милиона туриста од којих странци чине до два одсто, укупан број остварених ноћења износи 6,5 милиона, а Стратегијом развоја туризма предвиђено је да до 2015. године број ноћења треба да буде повећан на 20 милиона од чега би 60 одсто била ноћења странаца.
Димитријевић је додао да је предвиђено да на тај начин буде остварен приход од 1,7 милијарди евра.
Министар је навео да у току ове године треба да буде изграђен туристички бренд Србије као земље, који треба да допринесе њеном бољем позиционирању на светском тржишту, а у наредних месец дана биће покренута и кампања за домаћи туризам.
У наредних годину дана сви хотели који држе до свог угледа морају да усвоје модерне системе резервације електронским путем, објаснио је он.
Оно што може одмах да се побољша без великих улагања је туризам великих градова, културни догађаји, кружна путовања, пословни и конгресни туризам, док ће већа улагања бити потребна у наутички туризам, планине и језера, констатовао је Димитријевић.
Координатор у изради Стратегије, професор Економског факултета у Београду Стипе Ловрета објаснио је да ће Србија бити подељена у четири кластера, односно целине са сличном туристичком понудом, а то су Војводина, Београд, југозападна Србија и југоисточна Србија.
У оквиру сваког кластера предвиђено је пет пројеката за инвестиције, а планирана су укупна улагања у износу од приближно четири милијарде евра, од чега 2,5 милијарди чине гринфилд инвестиције.